Hoe fijn is het als je een succesvolle Horecazaak hebt, je na een dag hard werken alleen het minimale hoeft op te ruimen of schoon te maken omdat je wordt geholpen door een schoonmaakbedrijf? Dat klinkt toch geweldig en ontspannen, en ja dat is het ook! Daarnaast heeft Zoeteman Schoonmaak ruime ervaring met het schoonmaken van een Horecagelegenheid en kan een hoop kennis delen om alles met elkaar nog makkelijker te maken. Zo blijft er tijd over voor andere dingen.
Maak een schoonmaakplan
Zoeteman Schoonmaak begint de samenwerking altijd met het maken van een schoonmaakplan die speciaal in elkaar gedraaid is voor jou. Alle wensen worden hierin meegenomen maar ook zullen wij het een en ander opstellen vanuit advies. Dit schoonmaakplan zullen we dan samen met jou als ondernemer duidelijk communiceren naar de mensen op de vloer en ook zichtbaar maken. Zo weet iedereen waar die aan toe is. Wellicht kan men hier zelfs op anticiperen om ons werk nog makkelijker te laten verlopen zodat we meer kunnen bereiken in de afgesproken tijd. Alleen door te werken in een schone ruimte, met schone apparatuur en keukenmaterialen help je je gasten en medewerkers gezond te blijven.
Wat kunnen wij voor je regelen
Goede materialen en schoonmaakmiddelen zijn van groot belang in de Horeca.
Naast geschikte schoonmaakmiddelen voor Zoeteman Schoonmaak hebben je werknemers ook de juiste materialen nodig om grondig schoon te kunnen maken in bijvoorbeeld de keuken. Denk aan handschoenen en een goede borstel en sponsjes voor het reinigen van een fornuis en een goede bezem en mop voor de grond. De mop moet regelmatig vervangen worden bijvoorbeeld. Gebruik alleen de beste schoonmaakmiddelen dit heeft veel invloed op het uiteindelijke resultaat. Deze schoonmaakmiddelen zijn namelijk ontwikkeld voor een specifiek doel, waardoor ze voor het meest hygiënische resultaat zorgen. Een standaard poetsdoek en een sopje met wat allesreiniger is doorgaans niet genoeg voor de Horeca.
Dit alles kan Zoeteman Schoonmaak voor je regelen. Je hoeft je hier niet mee bezig te houden wij weten precies wat nodig is in jouw onderneming. We zullen dan samen een lijst van benodigdheden opstellen en zorgen dat dit aanwezig is voor onze schoonmaakklus. We kunnen er ook voor zorgen dat alles op voorraad is en deze bijhouden. Dan kun je denken aan toiletpapier, handdoekjes, alle vloeistoffen, maar ook de dweil, vuilniszakken en ga zo maar door.
Wat kun je zelf als ondernemer doen
Als het om schoonmaak en bijhouden gaat kun je daar natuurlijk een hoop eer aan behalen. Zelf bijhouden is daarbij wel echt het toverwoord. Zet vieze keukenspullen direct in de spoelkeuken bijvoorbeeld. Vies en schoon houd je altijd gescheiden. Maar ook dat je aparte werkbanken hebt om rauwe en bereide producten te verwerken of je handen niet wassen op een plek waar ook eten gewassen wordt. Alle wettelijke inrichtingseisen voor hygiënisch werken in je bedrijfsruimten vind je in de Hygiënecode voor de horeca. Maar die heb je vast allang uitgebreid doorgespit.
TIP van Zoeteman Schoonmaak!
Ben je nog in aanbouw? Kies voor slimme afwerkmaterialen, dit bevorderd enorm het schoonmaken maar natuurlijk is het zelf bijhouden van de schoonmaak zo ook stukken makkelijker. Door goed na te denken over de materialen in de ruimten gaat het schoonmaken ook makkelijker. Kies voor gladde, waterafstotende en roestvaste afwerkmaterialen, zodat zich geen vuil kan ophopen. En zorg dat je keukenapparatuur bijvoorbeeld uitneembare onderdelen en geen lastige kieren heeft. Dan kun je alles goed schoonmaken en desinfecteren.
In een schoon restaurant is het niet alleen prettig werken, maar dit is ook zeker iets dat je klanten kunnen waarderen!