De coronacrisis komt steeds meer ten einde. Men werkt weer grotendeels op kantoor, in quarantaine zitten is niet meer verplicht bij lichte klachten en de horeca open zijn deuren weer. Is het altijd al je droom geweest om een horeca start-up te beginnen? Dan is dit je kans. Iedereen geniet weer met volle teugen van het leven buitenshuis. Een avondje uiteten of borrelen met vrienden op het terras. We doen het allemaal weer. Kun jij als kersverse horeca ondernemer wel wat tips gebruiken? Lees dan gauw verder.
Voordelig meubilair inkopen
Als horeca ondernemer heb je natuurlijk te maken met hoge kosten. Alle ideeën om geld te besparen zijn dan ook welkom. Een gouden tip is het kopen van 2e hands horeca meubilair. Al vele andere ondernemers zijn je voorgegaan, maar nog steeds kun je volop profiteren. Ga bijvoorbeeld naar Super-seat. Deze onderneming verkoopt horeca terrasstoelen, horecatafels, kroegtafels en nog veel meer. Het fijne hieraan? Alles koop je tegen scherpe prijzen. Dat komt doordat de producten tweedehands zijn. Ondanks dat het horeca meubilair al gebruikt is, zijn alle meubelstukken nog in goede conditie. Zo koop je kwaliteit voor minder geld. Dat is voor iedere horeca start-up natuurlijk ideaal.
Lokaal eten en drinken
In toenemende mate vragen Nederlandse consumenten naar lokale producten. Dit zien we ook terug in de horeca. Mensen willen steeds vaker weten wat de herkomst van producten is. Het is dan ook een pluspunt wanneer restaurants of bars dit op hun menukaart vermelden. Een nog groter pluspunt is wanneer eten en drinken uit de directe omgeving komt van lokale producenten. Als horeca start-up kun je inspelen op deze ‘lokale’ trends.
Marketing voeren via populaire kanalen
Waar vroeger de uithangborden van winkels nog de voornaamste manier van marketing voeren was, heb je nu veel meer mogelijkheden door de groei van het internet. Er komen steeds meer nieuwe platforms bij die voor horeca ondernemers interessant zijn. Denk bijvoorbeeld aan Instagram en TikTok. Consumenten zien graag content van restaurants waar ze gaan eten. Zo kunnen ze inschatten of ze iets naar wens zullen vinden op de menukaart. Daarom is het een fantastisch idee om een Instagram account aan te maken waarop je als horeca ondernemer allerlei gerechten van de menukaart laat zien. Ook kun je via Instagram (win)acties bekend maken. Een andere tip is TikTok. Dit platform is ontzettend populair onder de jongere generatie. Misschien is het leuk om kooktips of recepten te delen via korte TikToks?