De Nederlandse Loterij

Toto.nl Campagne Platform

Broek6 uit, altijd lastig!

Stel. Je hebt zo net voor de kerstdagen nog 4 weken de tijd voor de lancering van een online platform voor een landelijke campagne voor de Nederlandse Loterij. Vervolgens ga je, met alleen een beknopte briefing in je hand, daarna heel snel uit de startblokken. Dan kan het best wel eens spannend worden als de eerste TV commercials en social campagnes begin januari ingepland zijn. Samen met Sportvibes Digital gingen we deze uitdaging aan en sprintten we in no time naar de lancering van het campagne platform Broek6.

Reclamebureau Joe Public bedacht de campagne voor Toto.nl, gericht op (vooral) mannen van 18 tot 35 jaar met interesse in voetbal en sport. Een online video serie vertelt het verhaal van Broek6. Een fictief All Stars-achtig voetbalteam uit Broek en Dam. Met de nodige onderbroekenlol en dijenkletsers maakt de doelgroep zo kennis met de Toto en de lol van het online voorspellen van sportuitslagen.

01
Concept

We zijn na de kick off direct begonnen met het maken van stijlen en moodboards. Van premium Manchester United-stijl tot een rommelige website met gif-animaties van een ‘shabby amateurcluppie’. De uitdaging was met name het vinden van de balans tussen een gave online experience en een effectieve conversie naar toto.nl.

02
Design

Voor de tone of image hebben we de Toto huisstijl als uitgangspunt gebruikt, maar dan in het jasje van je eigen lokale voetbalvereniging. Met veel focus op de videocontent, de hoofdrolspelers en het spelelement van Toto, het voorspellen van voetbaluitslagen. De website leidt de gebruiker vervolgens langs de content via het veld, naar kleedkamer en de kantine.

03

Realisatie

Met het besef dat er geen uitloop mogelijk was, vonden wij de perfecte sparringpartners in Sportvibes Digital en De Nederlandse Loterij. Het project werd op basis van twee sprints ingepland: een creatie sprint en een realisatie sprint. Iedereen committeerde zich met capaciteit en tijd  aan het project.

 

Zo konden we op elk moment als team snel reviewen, prioriteiten stellen en direct anticiperen waar nodig. Al vroeg in het project werd de beslissing genomen om bij de eerste release de focus te leggen op beleving. Waarbij we vervolgens conversie iets meer konden loslaten.

04

Resultaat

Het Broek6 campagne platform is binnen 4 weken gelanceerd en de weken erna iteratief verbeterd. De focus van de Nederlandse Loterij lag initieel op snelheid. Fase 2 zal meer in het teken staan van zorgvuldigheid: Het platform gaan we bij de start van de eredivisieseizoen 2017-2018 iteratief optimaliseren op basis van statistieken en een reeks nieuwe functies.

www.broek6.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alex
Meer weten?
Neem contact op met Alex
010 - 41 41 688