Pearson

Cogmed maakt medisch weer menselijk

Data wordt herkenbaar en begrijpelijk

Er waren onderzoeken, feiten en cijfers over de bewezen werking en resultaten van Cogmed. Onderzoeken voor professionals. Maar Cogmed is er ook voor (ouders van) kinderen met concentratieproblemen. Of een jong-volwassene die graag doelgerichter wil werken. Kortom: Het verhaal dat diep verborgen zat in medische ‘lectuur’ moest weer menselijk en daarmee toegankelijk worden gemaakt op Cogmed.nl.

Over de opdrachtgever: Pearson is wereldwijd één van de grootste bedrijven voor educatie, training en assessments. RAAK is als online partner voor Pearson Benelux betrokken bij de positionering van diverse merken en producten, waaronder de digitale werkgeheugentrainingstool ‘Cogmed’.

01
Concept

De oplossing: We hebben eerst de diverse doelgroepen in kaart gebracht en vertaald naar een persona. Voor elke persona zijn de motivaties en uitdagingen met betrekking tot het werkgeheugen in kaart gebracht. Deze uitdagingen zijn gekoppeld aan de oplossingen die Cogmed concreet aan ieder van hen kan bieden. De diverse motivaties, problemen en oplossingen hebben uiteindelijk geleid tot drie proposities onder één paraplu. Om de herkenbaarheid te vergroten is voor elke combinatie van probleem en oplossing een eigen landingspagina gemaakt, elk voorzien van eigen content, een video-verhaal vanuit het perspectief van een gebruiker en een specifieke call-to-action.

Stijlrichting

02
Ontwerp

Voor iedere persona hebben we binnen de website een specifieke, voor hen relevante landingspagina ontworpen. De website als geheel moest rust en overzicht uitstralen, met een heldere vlakverdeling en veel ruimte tussen teksten. De landingspagina’s dienen voor de doelgroepen als maatwerk aan te voelen , zodat ze aansturen op wenselijkheid (‘dit wil ik’) in plaats van enkel op uitleg en bewijslast van het product.

Schetsen

Video

03
Realisatie

Door design, techniek en content met elkaar in harmonie te brengen creëerden we een rijke, prettige (en voor de doelgroep relevante) user experience. Per doelgroep maakten we vervolgens een testimonial video met herkenbare verhalen, hun persoonlijke ervaringen. In de video wordt verteld hoe Cogmed hun leven positief heeft veranderd en wat dit voor hen heeft betekend. Een animatievideo legt in begrijpelijke taal uit hoe Cogmed werkt en hoe de samenwerking met de coach verloopt. De website is vervolgens in korte tijd middels design- en developmentsprints gelanceerd.

04
Evaluatie
Wat zegt de klant
“Een mooi resultaat en een fijne samenwerking met ruimte voor onze eigen inbreng. Top!”
Matthijs Lok

Door deze aanpak zijn alle pijlen gericht op een laagdrempelige, snelle conversie richting het contact opnemen met coaches. Cogmed.nl is geoptimaliseerd als landing voor (TTL, online en/of offline) campagnes, zowel voor bijvoorbeeld whiplash patiënten als voor docenten uit het primair onderwijs. De website biedt Pearson tevens de mogelijkheid om nieuwe proposities schaalbaar en eenvoudig te lanceren door nieuwe landingspagna’s aan te maken en nieuwe content toe te voegen.

 

Bekijk het resultaat op: www.cogmed.nl

 

Andere projecten voor Pearson:

www.criticalthinking.nl

www.innerview.nl

 

3
Persoonlijke video's
Sprekende testimonials van echte gebruikers
2x
Designsprints
Het design is in 2 iteraties tot stand gekomen