KPN

Leuk en veilig online met Mybee

De app waar kinderen veilig en leuk het internet kunnen ontdekken

Kinderen willen spelen, ontdekken, leren. Ook online. Met de gratis Mybee app kunnen kids verantwoord en op hun eigen manier het internet ontdekken. Ouders houden de regie met handige veiligheidsinstellingen en kinderen vinden alleen de leukste websites, games en films. De redactie beoordeelt alle content voordat het in de Mybee app gaat en ouders kunnen zelf content toevoegen of blokkeren. Kortom, als ouder heb je de regie.

Om dit te realiseren gaan RAAK en Incentro aan de slag met ‘Mybee 2.0’. Een nieuw jasje, een gebruiksvriendelijkere applicatie, voorzien van nieuwe, innovatieve functies. RAAK heeft voor KPN zowel het nieuwe merk, het concept en design van de app, als de nieuwe website en de promotievideo ontwikkeld.

01
Concept

Ontwerpen voor kinderen doe je met kinderen. De mening van meer dan 70 kids was dan ook doorslaggevend in het creatieve proces. Onder begeleiding van UXKids werden alle ontwerpen getoetst bij de doelgroep. Mybee moet als een avontuur voelen, voor alle leeftijden.

Logo Study

02
Ontwerp

De nieuwe look & feel van Mybee werd het fundament voor alle uitingen, van website tot video en de app zelf. Door de ‘avatar creator’, de mogelijkheid om eigen background te kiezen en het minimaliseren van de ‘dead ends’ (pagina’s waar een kind niet verder kan), wordt hard gewerkt aan een optimale gebruikerservaring.

Schetsen

03
Realisatie

Tijdens de realisatie heeft RAAK deelgenomen aan de sprints om de gebruikerservaring te bewaken. In verschillende fases zijn onderdelen van het (interface)ontwerp verfijnd, en zijn animaties en transities uitgewerkt in gedetailleerde UX documenten.

04
Evaluatie
Wat zegt de klant
“Nuchter, vlijmscherp en vol creativiteit, RAAK heeft MyBee echt naar een hoger niveau getild”
Teun Verheij, Manager Online Media Corporate Communicatie KPN

Na een traject van 8 maanden is Mybee gelanceerd. Mybee scoort gemiddeld een 9.1 onder de 72 kids uit het userpanel. Ook ouders zijn enthousiast en waarderen de app met een 8.6 uit 10. Mybee scoort hiermee ruimschoots boven de door KPN vooraf gestelde doelstelling. Met Mybee 2.0 neemt KPN haar verantwoordelijkheid als het gaat om mediaopvoeding bij gezinnen en mediawijsheid van kinderen. Benieuwd? Ga naar de Mybee website.

72+
Kinderen betrokken tijdens project
9,1
Gemiddelde score van gebruikers
168
Aantal ontworpen pagina's
200K
Aantal gebruikers