FlowFabric

Data als Water

De klik

Wij zijn soms een tikkeltje eigenwijs. Als je dan bij een pitch precies niet doet waar de klant om vraagt, kunnen er twee dingen gebeuren. Of je wordt nog tijdens de presentatie vriendelijk de deur gewezen. Of er ontstaat gelijk een klik, vooral als niet de opdracht an sich, maar de achterliggende vraag centraal mag staan. Die klik was er met FlowFabric. Een snel groeiend Data-driven IT bedrijf, met een bijzonder verhaal.

De vraag naar ‘een nieuwe website’ bleek het startpunt voor een project dat we bij RAAK het liefste zien: creëer een sterk, onderscheidend verhaal als basis voor de nieuwe merkbeleving en (online) positionering. Bij de finish bleek dat we samen met FlowFabric een heel scala aan deliverables hadden gerealiseerd – van website tot video, maar ook de stationary, een beurswand en het brandbook.

01
Concept

We begonnen bij de kern: Waarom doen ze wat ze doen en wat betekent dat voor de klanten van FlowFabric? Om dat te ervaren, zijn we op service safari gegaan, oftewel, we gingen ‘embedded’ bij FlowFabric. Intern, maar ook extern. Mee op bezoek bij klanten. Om te proeven, sfeer op te snuiven en te ‘voelen’ wat FlowFabric onderscheidend maakt. Om zo ‘het verhaal van…’ te kunnen gaan maken. Wat ervaren klanten als waardevol? En hoe onderscheidend is de manier waarop FlowFabric een bijdrage levert aan hun doelstellingen?

Het verhaal

Niet alleen het ‘bouwen’ van applicaties, maar vooral de inzichten en het analytisch vermogen van FlowFabric bleken klanten te zien als de belangrijkste meerwaarde. Het omzetten van overweldigende hoeveelheden complexe data naar soepele, gestroomlijnde processen. Om die processen vervolgens te voorzien van de juiste applicaties. Het zijn Optimization Engineers. Dit werd het uitgangspunt voor ons verhaal, de manier waarop FlowFabric omgaat met complexiteit. Oftewel, ‘Complexity becomes clarity’.

Identity

02
Ontwerp

FlowFabric, met al haar ervaring, uitgebreide expertise en excellente dienstverlening, verdient merkwaarden en een visuele identiteit die passen bij een A-merk in de IT. We zijn gaan ontwerpen aan een look & feel met karakter. Strak en innovatief, maar vooral onderscheidend in een blauw, grijs, rood en oranje gekleurde IT-markt.

Een volledige suite

Vanuit dit nieuwe verhaal en deze identiteit is er een volledige suite aan deliverables ontwikkeld. Het brandbook, een koffietafelboek dat het nieuwe merk aan de klanten en stakeholders presenteert. RAAK Video produceerde de corporate video, waarin je het nieuwe verhaal van FlowFabric kunt beleven.

Het salesteam is voorzien van een nieuwe sales toolkit met uitgewerkte case-presentaties op de iPad, maar er kwamen ook visitekaartjes en Word-templates. En vanzelfsprekend werd de website aangepakt, de online hub die alle uitingen en marketing acties met elkaar verbindt.

WEBSITE

03
Realisatie sprints

In 4 weken tijd werd de website vervolgens gebouwd. In Agile scrum werd er in wekelijkse iteraties van designen, programmeren, content creatie, testen en reviewen toegewerkt naar de ‘launch day’: Een lekkere lange dag met het gehele projectteam en FlowFabric schaven en tweaken van de website en het maken van de laatste content. Om zo de allerlaatste punten op de ‘i’ te zetten, zodat we gezamenlijk het maximale resultaat uit de samenwerking konden halen en zowel FlowFabric als RAAK met een trots gevoel de website lanceerden. Ga naar de website voor het resultaat: www.flowfabric.com

Brand video

‘We willen een kippenvel-moment’, was de opdracht voor de brand video van FlowFabric. Ons zusje RAAK Video kreeg de opdracht om data als water te laten ervaren met film. Een mooie uitdaging, samen met een klant die écht durft. Dat het Nederlandse weer niet ‘te produceren’ is, bleek maar weer eens. Er viel geen druppel regen tijdens de opnamedagen. Het resultaat leverde naast het kippenvel-moment, vooral een krachtig onderscheidend marketinginstrument op. Want data kan -net als water- soms tegen je, maar ook vóór je werken.

04
Resultaat
Wat zegt de klant
“Vol met passie, eigenzinnigheid en inlevend vermogen heeft RAAK FlowFabric geholpen bij het visualiseren van onze vernieuwde boodschap. Niet alleen met het eindresultaat maar ook met de weg die we hier samen naar toe hebben bewandeld zijn we zeer content.”
Kjeld Cornelissen - Managing Partner FlowFabric

FlowFabric is een prachtig, innovatief merk dat gezien moet worden. Met de nieuwe merkbeleving en (online) positionering kan het DNA en het échte verhaal van FlowFabric  eindelijk door Nederland en de rest van de wereld ervaren worden. Met hun nieuwe platform www.flowfabric.com als online visitekaartje voor het brand en als digitale hub tussen alle marketingkanalen en -activiteiten. De merkbeleving biedt vervolgens talloze kansen voor opmerkelijke, onderscheidende uitingen zoals de moodvideo, het brandboek, alsmede print en stationary.

Alex
Meer weten?
Neem contact op met Alex
010 - 41 41 688